Dagens irritationsmoment!




Hade tvättstugan idag, jag hatar den. Men vägrar att tvätta strumpor och hundarnas handdukar här hemma. Jag måste kunna torktumla det så att allt hundhår försvinner, annars blir jag tokig! Det som suger i våran tvättstuga är att man kan tvätta två åt gången, det finns alltså 6 st tvättmaskiner (3 var) men bara EN torktumlare. Hur fan tänkte dom där liksom? Sen finns det tvättskåp, som däremot är så dåliga att tvätten inte ens blir torr om den skulle hänga där inne en hel dag. Hur som helst, jag hade bokat den grupp där torktumlaren ingår. Men tror ni då inte att den andra människan hade slängt i sin tvätt där när jag kom ner? Jo men visst! Jag slängde dock ut den och kastade in min lika fort, sedan skrev jag en lapp till henne/honom. Förklarade att torktumlaren tillhör grupp 2 och att jag gjort samma misstag förut, men att han/hon gärna kan använda den så fort min tvätt torkat. Då får man ett svar tillbaka på lappen att man är fräck och oförskämd, är man inte det mer om man snor torktumlaren från den som faktiskt bokat den undrar jag då? Helt ärligt, jag förstår att det blir bråk och tjafs i tvättstugor. Särskilt när hyresvärden inte kan stå för det som en tvättstuga bör ha, i detta fall rejäla torkskåp samt en vardera torktumlare. Funderar på att ringa dom imorgon å ta ett snack med dom, ena maskinen va pajj också så det kanske är lika bra att göra en felanmälan på den också. Tacka fan för att vi har tvättmaskin och torkskåp här hemma så jag slipper tvätta våra kläder där nere i alla fall!


Be careful...

Ditt namn:
VIP?
Din mailadress:

Din bloggadress:

Din kommentar:




Blogg listad på Bloggtoppen.se
Blogg Topplista
bloglovin
Personligt
Vardagsbetraktelser bloggar

Personligt
BloggRegistret.se