Size zero here I come!



Idag kom jag och älskling överens om att vi ska börja träna samt gå på diet nu till löning. För att få mer motivation ska vi göra det hela till en tävling, vi kommer alltså väga oss varje vecka å se vem som gått ner mest. Den som vinner får sedan komma på något som den andra måste göra, t.ex. en massage, en middag ute osv. Som den tävlingsmänniska jag är passar det perfekt, så nu jävlar ska "mammakilona" rasa plus moms! Jag ska satsa på att gå ner några ytterliggare kilo än vad jag normalt brukar väga. När man ändå ska köra på så kan man lika gärna köra på stort!

Jag saknar min platta fina mage och piercingen, men den ska komma tillbaka och det kommer gå fort när jag väl sätter igång. Har redan gått ner de mesta, något jag däremot kommer få leva med är bristningarna som satt sig mitt på. Men man får vell vara glad att dom bleknar med tiden, sen kan man ju laserbehandla dom också. Har även hört att man kan "sola" bort dom, någon som vet något om det? I såna fall kommer jag nog bli en solariumtorsk!


Be careful...
Postat av: pimpXprincess

Size zero är ju liiite överdrivet? Men lycka till! Se bara till att vara hälsosam :)

Postat av: jen

jaa dom bleknas mina syns knappt mer att man känner dom om man smeker över med handen ... ,o vad gäller solning så försvinner dom inte av det men dom syns faktiskt mindre. tycker mina syns mindre när jag solar och är brun o fin, men man ser ändå skillnad ... ,att lite blekare där. men juh plattare mage du får tbax juh mindre syns dom, när jag fick tbax min nästan platta iaf haha, så syntes dom ingenting men nu när magen med nr börjat pyta ut syns som en massa tycker jag =( men men, det är väl värt det hade inte bytt bort dom mott sonen iaf =)

2011-01-18 @ 01:39:06
URL: http://lifeofjen.se
Postat av: jen

tilllägg, fast nu menade jag vanlig solning du kanske syftade på något annat haha. nått specielt =) ,jag menar solen ute och solarium för är det jag kört med iaf =)

2011-01-18 @ 01:41:05
URL: http://lifeofjen.se
Postat av: Anonym

Fast även om bristningarna bleknar så finns de ju där, och huden kommer aldrig bli helt jämn och platt eftersom att huden där bristningarna är "är sprucken" så att det finns lite extra hud...

Och magen kommer hela tiden va lite degig, i af om man sitter ner och har jeans på sig - då blir det "skinnpåse" över kanten! xD

2011-01-18 @ 10:19:52
Postat av: jossan-Mamma till Aleksander

Hej, nu har jag hamnat här igen och ser vilken otroligt söt liten milo du fått. Vet inte om du skrivit mycket om vikt och viktminskning.Men jag tänkte tipsa om kolhydratsdieten, om du vill ha snabba reslutat. Jag äter som max 22 kolhydrater per dag, det blandar jag upp med sallad,kallskuret,ägg och mycket fisk.+ en promenad om dagen med barnvagnen(det väger trots allt lite) Jag har gått ner allt som allt 18 kilo. Men jag gick bara upp 11 kg under graviditeten med Aleksander..Självklart är de individuellt med antalet gram kolhydrater man BÖR äta. Snitt tror jag är 25 g. Lycka till.

2011-01-18 @ 13:22:58
URL: http://josefinanero.blogg.se/
Postat av: Julia mamma till två flickor och gravid igen

Tips är att börja sola så fort som möjligt så bleks dom snabbare! Födde en dotter 2006 och dom bristningarna var röda fram till 2008 :/ Födde även en dotter i november 2009 och började sola bara någon månad efter hon föddes.. dom bristningarna syns knappt idag och nu är jag gravid med nr3 och har inte hunnit få några fler bristningar :) Hoppas på att slippa!



Skriv gärna hur du kommer göra för att gå ner i vikt vad du kommer äta och hur din träning ser ut hade varit väldigt kul att följa :)

2011-01-19 @ 22:52:47
URL: http://mammajulie.blogg.se/

Ditt namn:
VIP?
Din mailadress:

Din bloggadress:

Din kommentar:




Blogg listad på Bloggtoppen.se
Blogg Topplista
bloglovin
Personligt
Vardagsbetraktelser bloggar

Personligt
BloggRegistret.se