Idioter finns det gott om!



Nu ska jag ta mina trötta ögon å hoppa i säng, men först måste jag bara beklaga mig över alla oansvariga hundägare som verkligen INTE ska ha hund eller något djur överhuvudtaget. På våran gård bor det en riktig pundare, som har en relativt stor blandras. Hon kan knappt hålla i hunden och som om inte vore nog är den aggressiv både gentemot djur och människor. Alldeles nyss när jag va ute å tog sista cigaretten så kom hon gåendes, helt nerpundad med hunden. En annan granne kommer i motsatt riktning och vad tror ni hunden gör när han går förbi? Jo attackerar utan någon som helst anledning, pundaren flyger efter varav snubben skyndar sig åt sidan. Han hinner precis undan hundens käkar, tur nog! Kärringen får verkligen kämpa för att hålla tillbaka hunden, som gör utfall om och om igen. När snubben sedan försvunnit in i porten står hon å skriker å slår mot hunden, ovetandes om att jag står precis ovanför henne och ser allting. Där undrar jag hur fan människan är funtad? Det är aldrig ens hund fel att den blir aggressiv, utan ägarens. Vad har hon ens med en hund att göra? En hund behöver lika mycket träning, regler och psykisk/fyskisk stimulans som kärlek för att bli en bra hund. Inte våld och nån som knappt tar hand om den! Jag blir så arg och frustrerad över såna människor, det borde verkligen finnas en lag över vem som får ha hund och inte. Tänk om jag hade kommit gående med Gucci? Då hade det garanterat inte funnits mycket kvar av honom. Tänk om det va Dizzie? Då hade det garanterat blivit slagsmål. Det är verkligen jobbigt att man ständigt ska behöva "vakta sin rygg" när man är ute och går. Som sagt, somliga ska inte ha hund. Att dom inte förstår det själva är bara sorgligt, om inte för dom så för hunden... IDIOT!


Be careful...

Ditt namn:
VIP?
Din mailadress:

Din bloggadress:

Din kommentar:




Blogg listad på Bloggtoppen.se
Blogg Topplista
bloglovin
Personligt
Vardagsbetraktelser bloggar

Personligt
BloggRegistret.se