Tittut alla små tänder!



Det har varit så mycket just nu att jag helt glömt berätta för er att Milo börjat få tänder, en är helt uppe och en till är på väg. Nu går det undan hörrni, min plutt börjar ju bli stora killen jö! Obeskrivligt med kärlek till dig Milo ♥

Det hela har däremot inte varit någon dans på rosor direkt, han har haft ont och varit jätte grinig. Min stackars lilla plutt! Ibland önskar man verkligen att man kunde ta deras smärta själv istället, det gör så ont i hjärtat att se han ha ont. Men eftersom det inte går har vi istället fått varva med kalla bitringar, smörgåsrån, majsbågar, en massa kärlek och lite alvedon. Det har gått, men varit jobbigt. Hur blev era barn när tänderna kom? Vad gjorde ni för att lindra smärtan? Det är ju så inviduellt och olika från barn till barn, däremot så hoppas jag på (även om jag har svårt att tro det) att det kommer vara lättare med dom kommande tänderna. För ja, det är ju en hel del kvar.

Insåg nyss också att jag måste köpa en tandborste till lilleman, så en fråga till alla ni mammor därute; Vilken tandborste är bäst att köpa och vart ifrån? Ska man köpa tandkräm eller borsta utan? Ge mig råd nu hörrni, annars får jag allt ta hjälp utav google! Haha...


Be careful...
Postat av: julia och hazal- Skoliosbloggen

Han liknar dig på ögonen!:D

Postat av: Josefin, mamma till Saga

Vad fin han har blivit! Följt dig precis när sonen föddes och sedan krachade datorn och jag har inte hittat din blogg och fann den idag av en slump :)

Gud så fin han har blivit och så stor :)!



Det med tandborsten och tandkräm gjorde jag så att jag gick till apoteket och köpte en sådan liten tandborste som ser lika stor ut som en vuxens tand ( om man säger så ) sen så köpte jag vanlig barntandkräm och hörde sedan med tandläkaren om jag hade gjort rätt och det var det :)

Vet att Saga hade väldigt, väldigt jobbigt med sina tänder ploppade ur, men min mamma sa att jag kunde ge lite knäckebröd så det tandköttet spricker mer, hon gjorde så när jag var liten hehe :)

För att lindra smärtan kan man ge lite kall glass :) Synd detta inte finns i Sverige då, men när jag sist var i Norge så köpte jag hem en liten flaska som är smärtstillande, men kanske det finns på apoteket med.



Hoppas förresten att det går bättre nu med seperationen, beklagar det som har hänt!!

Styrkekramar!

2011-08-15 @ 19:06:35
URL: http://captureeverymoment.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Emmi hade med jobbigt. Mycket feber och jätte gnällig. Hon åt inget annat än välling då så fick bli mycket glass vatten och Alvedon, kalla bitringar med!



Jag började Med tandborsten direkt för att hjälpa till att spräcka ta skörtet och så är det nog gott att klia på dom:) tandkrämen var vanliga bamses barn tandkräm och började med den direkt med så man får in vanan lixom.



Tandborstarna köpte jag i vanlig mataffär i baby hyllan fanns ett två pack en kort tandborste som passar barnets grepp bättre så dom får prova själva och en lång för föräldrarna att hjälpa till med.. Perfekt:)

2011-08-15 @ 20:44:13
URL: http://mylovley.blogg.se/
Postat av: Tina

Åh vad sött! :) Nellie har två tänder än så länge men innan dom sprack igenom så var det riktigt jobbigt. Inte bara en vecka utan flera veckor tom månader som var jobbiga! :/ Dock inte konstant men det kom och gick. Så det var inte bara när hennes tänder kom. Så jag hoppas det bli lite lindrigare när nästa ska spricka upp men hon har varit lite gnällig till och från nu så får se hur det slutar.



Det enda tips jag kan ge är väl ge alvedon om dom har riktigt ont. Man kan tyvärr inte göra så mycket. :/ Tandborsten vi köpte är med runt handtag kommer inte ihåg märke men tandkräm kör vi utan än så länge. Bara lite vatten på. :)

2011-08-15 @ 22:53:29
URL: http://aniit.blogg.se/
Postat av: Diana

Läste det som har hänt mellan dig & killen :(, men livet går ju vidare... oavsett vad, tragiskt men sant. Men du har din älskade son som ger dig hopp & kärlek för var dag, han förgyller dina dagar likaså dina hundar, dem alltid kommer finnas för dig vad som än händer i världen <3 Så var starkt, jag tror på dig gumman ! Take care !

2011-08-15 @ 23:53:04
URL: http://berlaansky.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vad gulligt =)

Patricia har rätt många tänder nu (8st) och vi har inte märkt utav någon av dem. Förutom att hon bajsat mycket mer och att hon velat bita på något hela tiden,men hon verkar inte ha haft särskilt ont. Det är konstigt att det kan vara så olika - jag är dock glad för att hon slapp ha ont :D

Vi har köpt tandborstar på Maxi - de har runda handtag med ett hål i mitten. Vi har använt tandkräm enda från början - det finns speciella för så små barn :)

2011-08-16 @ 10:26:37
URL: http://mammatillpatricia.blogg.se/
Postat av: Malinne- Mamma till Nellie och Tiffanie

isglass kan vara både gott och skönt för munnen...

Kramar

2011-09-08 @ 11:28:57
URL: http://malinnes.blogg.se/

Ditt namn:
VIP?
Din mailadress:

Din bloggadress:

Din kommentar:




Blogg listad på Bloggtoppen.se
Blogg Topplista
bloglovin
Personligt
Vardagsbetraktelser bloggar

Personligt
BloggRegistret.se