Lillen, Korven, Bebben, Tjillevippen, smeknamnen blir kvar ett tag till.



Prutt i fejjan för alla oss som trodde vi skulle få reda på vad som gömde sig i min lilla mage, för våran lilla knodd ville verkligen inte visa sina nedre regioner för varken mamma, pappa eller barnmorskan. Inte nog med att lillen ordnat så att navelsträngen hängde ner mellan benen så satt den också å knep med benen i kors för kung och fosterland. När lillkorven tillslut ledsnade helt begav den sig upp mot min navel å la sig med rumpa och rygg mot oss å där slutade våran synliga upplevelse tillsammans med tjillevippen. Barnmorskan försökte desperat få korven att vända sig så att vi skulle få se vad det va för något, men nej han/hon tvärvägrade. Är det en liten blyger vi har där inne mån tro? De verkar ju som det, tur att sånt "växer" bort. För då kanske lillen visar mamma å pappa vad som döljer sig där nere när vi gör ultraljudet i 3:D, shit så nyfiken jag är!

Hur som helst så mådde mitt hjärta alldeles utmärkt, alla organen såg bra ut och även det yttre. Två armar, två ben osv. Det är huvudsaken, att bebis mår bra och är frisk! Sen att man kan få reda på kön (om man har tur) kommer med som en extra överaskning, något som är roligt att veta men inte livsviktigt.

Dagen har varit lång, jag fick även reda på att jag fått bäckenuppluckring och har blivit sjukskriven en månad framåt nu, sedan får vi se. Kan meddela er ang. tävlingen att jag drar ut vinnarna imorgon istället, jag är ledsen men jag har verkligen inte ork just nu. Är trött och har nå fruktansvärt ont, hoppas ni har överseénde med detta!

Nu ska jag göra något jag velat väldigt länge; sova! God natt!


Be careful...
Postat av: Malin, 22 år Gravid v40

Vad härligt, våran dam gjorde likadant vid rul det var först vid tul vecka 30 som jag fick reda på vad det var för kön

Postat av: Sara

Hoppas allting går bra under graviditeten, önskar er all lycka i framtiden :)

2010-07-01 @ 12:10:03
URL: http://stsvendsen.blogg.se/
Postat av: Veronica, Gravid i v37 ♥

Ja jag läste det i detta inlägg :) Skönt att såg bra ut och va bra med lill*n :) Haha, ja för dem som absolut vill se kön så brukar det alltid vara så att bebis inte vill visa :P haha, men ni får snart veta ändå :) Förstår att ni är nyfikna :)



Kramkram

2010-07-01 @ 14:56:41
URL: http://veronicaodquist.webblogg.se/

Ditt namn:
VIP?
Din mailadress:

Din bloggadress:

Din kommentar:




Blogg listad på Bloggtoppen.se
Blogg Topplista
bloglovin
Personligt
Vardagsbetraktelser bloggar

Personligt
BloggRegistret.se