Kämpa kämpa!



Såg att ni va några som undrade över hur jag vande av Milo att dricka välling under nätterna. Kan ju börja med å säga att det inte va en lätt match, fy fan vad jag kämpade! Jag gjorde helt enkelt så att när han vaknade och ville ha välling så tog jag upp honom å vaggade honom tills han somnade igen. Det tog tid kan jag säga, som tidigast somnade han om efter 45 minuter men oftast gick det mellan en till två timmar. Han kunde somna till, men så fort jag la ner honom vaknade han igen. Ens tålamod prövas verkligen och det är både tröttsamt och jobbigt. Men det är bara att ge er fan på att det går och INTE ta fram vällingen. För jag vet hur lätt det kan vara när man är toktrött och knappt har nån ork i kroppen att bara blanda ihop en flaska å ge. Men då kommer dom aldrig få bort den vanan, för det är det de handlar om (vanor). Milo är egentligen inte hungrig, han behöver inte äta under nätter. Han får välling innan läggdags och på det klarar han sig en hel natt, men det är som sagt den där jäkla vanan som spökar. Jag kämpar fortfarande på, dom sista nätterna har han faktiskt sovit hela nätter. I natt däremot vaknade han, men då va det bara att gå upp, sätta sig i soffan å vagga han till sömns igen. Det går, men det tar tid och det är något ni måste vara beredda på att ge oavsett hur trötta ni själva är. Har ni en partner så är det ju bara att turas om. I längden är det så värt det!


Be careful...
Postat av: Sofia-mamma till Vilja

Självklart ska alla göra som dom vill,man vet bäst själv men jag måste bara tillägga en sak!:)



Oftast så får dom bort vanan själv (för jag håller med,det är mest bara en vana,iaf efter året.) .Jag försökte få Vilja att sluta äta ersättning på natten men det funkade inte. Men helt plötsligt en dag när hon var 14 månader så slutade hon,självmant! :-) (Gissa om jag vart lycklig?!)



Sen så ska man ju inte ta bort nattmat under faserna,tex 8 månaders separatonsfasen. Då har dom ju oftast en tillväxtfas och behöver lite extra :)

2011-09-21 @ 14:58:53

Ditt namn:
VIP?
Din mailadress:

Din bloggadress:

Din kommentar:




Blogg listad på Bloggtoppen.se
Blogg Topplista
bloglovin
Personligt
Vardagsbetraktelser bloggar

Personligt
BloggRegistret.se