Majs och potatispure!




Istället för att göra egen pure köpte vi hem färdiglagad, Milos första kontakt med (någelunda) riktig mat blev alltså den ovanför, Majs och potatispure. Hans min va verkligen obeskrivlig, samtidigt som han verkade gilla det så undrade han nog vad fan det va för konstigt vi stoppade i mun på honom. Ska bli spännande att se vad han tycker om det imorgon. Vi köpte även hem några andra som vi ska prova så småning om, nu i början kör vi den här i några dagar och sedan byter vi ut mot en ny han får testa osv. Det som blir över har jag fryst in, med tanke på att man bara får spara en öppnad burk i två dagar. Så nu håller vi tummarna för att han inte får några allergiska reaktioner och att allt i matväg flyter på som det ska. På torsdag ska jag upp till BVC på den vanliga "månadskontrollen", så då ska jag passa på att höra lite mer om allt som har med mat att göra. Känns som om det är så mycket man ska hålla koll på och då kan det vara skönt att prata med någon kunnig inom det området. Har ni däremot fler tips och råd att ge mig så är ni mer än välkommna att lämna dom i en kommentar här nedanför.


Be careful...
Postat av: Becky

Det är olika "öppna dagar" för olika smakisar så du vet, vissa har två dagar och vissa fyra :) Sen finns det juice att köpa också, skitbra att ha med i väskan :) Min dotter älskar päronjuicen, finns i äpple också och de är med från 4 månader :)


Ditt namn:
VIP?
Din mailadress:

Din bloggadress:

Din kommentar:




Blogg listad på Bloggtoppen.se
Blogg Topplista
bloglovin
Personligt
Vardagsbetraktelser bloggar

Personligt
BloggRegistret.se