16 veckor eller inte? I'm confused!

Nyss när vi va ute på sista kvällspromenaden jag, Mario, Malin, Issa och Hugo så hamnade vi i en het diskussion. Nämligen hur man räknar veckor och månader på valparna. Gucci föddes den 19 oktober och räknar man i veckor, måndag till måndag så är han alltså 16 veckor idag. Men räknar man från den 19 oktober till den 19 februari så ska han alltså vara 4 månader då. 16 veckor är ju faktiskt fyra månader, bara det att det är 11 dagar fram till den 19 februari, vilket nästan är två veckor. Alltså skulle han ju då nästan vara 18 veckor gammal om man räknar på det andra sättet.

Förvirrande va? Jag själv har räknat vecka till vecka, vilket resulterar i att han faktiskt är 16 veckor idag. Dom andra säger att jag har fel och att det inte alls är så. Så nu måste jag bara fråga er, vem har rätt och vem har fel? Ska man räkna vecka till vecka eller datum till datum? Jag är förvirrad och behöver fanimig eran hjälp nu så jag får rätsida på skiten!



Hur gammal är min lilla skit egentligen?


Be careful...
Postat av: pimpXprincess

Jag räknar datum till datum, men det väljer man ju helt själv hur man gör. Båda är ju rätt på sitt vis ;)

Postat av: pimpXprincess

Svar: Nej, man tänker ju att det ska vara nyttiga grejer bara. Men tydligen inte, hehe!



Det är bra det. Helt rätt inställning! :)

2010-02-09 @ 03:30:30
URL: http://pimpxprincess.blogg.se/
Postat av: Jonna Hansson

Tack så mkt sötnos!!!

2010-02-09 @ 05:41:30
URL: http://jth.blogg.se/
Postat av: carruu

Du måste räkna datum till datum annars kommer han ju fylla 1 år en annan dag och inte den dag han ska fylla ;)

2010-02-09 @ 08:31:51
URL: http://carruu.blogspot.com
Postat av: mimmi

16 veckor är inte 4 månader eftersom en månad innehåller 4 veckor+några dagar.. 4 veckor=28 dagar och de flesta månaderna har ju 30-31 dagar. Alltså kommer han vara mer än 16 veckor den 19 februari..

2010-02-09 @ 15:09:55
Postat av: janina

aw

2010-02-09 @ 17:52:46
URL: http://lovedrama.blogg.se/

Ditt namn:
VIP?
Din mailadress:

Din bloggadress:

Din kommentar:




Blogg listad på Bloggtoppen.se
Blogg Topplista
bloglovin
Personligt
Vardagsbetraktelser bloggar

Personligt
BloggRegistret.se