Det är magiskt.



Jag har fortfarande svårt att förstå att jag varje dag går runt och bär på ett mirakel som växer inuti mig, att jag kommer få den mest underbara gåva en människa någonsin kan få. Jag längtar så innerligt efter våran lilla, att få se honom/henne för första gången på Ul, höra hjärtljuden och faktiskt få det bekräftat med egna ögon att det är något litet som lever där inne, något som växer för varje dag som går och som jag inom detta år kommer ha liggandes i min famn. Känslan är obeskrivlig och längtan nå otroligt stark. Men det är värt det, aldrig har något varit mer värt en lång längtan och smärtor av olika slag, aldrig. Självklart fruktar jag för den dagen då jag ska föda ut den lilla, känslan pendlar mellan spänning, rädsla och självklart lycka. Man har ju hört alla dessa "skräckhistorier" om att det ska göra nå fruktansvärt ont, att smärtan är så pass stark att man inte vet vart man ska ta vägen. Hur skulle jag inte kunna känna en viss rädsla efter det? Jag har hög smärttröskel, det kan jag ärligt säga. Men om den är så pass hög? Det undrar jag verkligen. Jag hoppas det av hela mitt hjärta och om inte annat så hoppas jag på att det kommer gå fort. Men ska inte ta och oroa mig för mycket, det är trots allt några månader kvar till dess.

Nu vill jag med spänning veta om det finns några söta läsare där ute som gått igenom detta? Berätta gärna och ge råd, sådant uppskattas alltid.


Be careful...
Postat av: Linda - 16år och flyttat hemifrån

Okej va spännande! :) Min kompis tänker inte göra det, för hon vill att det ska vara en överraskning.. hade det varit jag så hade jag nog inte klarat av att vänta, jag är alldeles för nyfiken för det :D

Postat av: Linda - 16år och flyttat hemifrån

Ojj vecka har jag inte riktigt koll på, men hon kmr pluppa ur den om ca en månad :)

2010-06-01 @ 00:22:50
URL: http://lhedwall.blogg.se/
Postat av: Veronica - gravid i vecka 33 <3

Åh så fint skrivet. Och så himla sant, du skrev mina tankar och känslor där :D Är det ok att jag tar lite av texten? Ibland kan jag vara dålig på att förklara mina känslor och tankar i ord, men man kunde nästan tro att du sett dom och att du tog orden ur min mun. :):P



(säg till om du inte vill att jag använder det du skrivit)



Svar: Ja visst är det? love it :D Ska se filmen snart jag med.



Ja det måste nog vara en otrolig grej att göra, att få se sin lilla så väl. Men även om jag ville göra det väldigt mycket, så bestämde jag mig för att vänta med att se honom! :)



Jo så är det verkligen, tröttheten är extrem. Och det är som du säger, dom andra förstår det inte riktigt, speciellt inte killarna (men hur ska dom kunna förstå egentligen? dem har ju aldrig vart gravida, men man tycker ju att dom kan försöka förstå för våran skull) och det är så svårt att förklara hur man egentligen känner. Och även om man försöker så är det oftast ingen som förstår ändå..



Hehe, jaha, va kul :) Vart är det ni bor någonstans?? :) Har det börjat synas något på magen? Du får sätta ut lite bilder sen :) Kramar

2010-06-01 @ 00:23:19
URL: http://veronicaodquist.webblogg.se/
Postat av: pimpXprincess

Svar: Tack så mycket :)



Men varför måste man gå en sådan kurs om man redan vet hur man ska göra? :S



Ja, kanske. Jag gillar inte själva attityden och det där. Alla är ju självklart inte så, men generellt. Jag brukar säga att det är skillnad på att vara stockholmare (dryg översittare ungefär) och att bo i Stockholm (personen kan vara hur som helst) :)

2010-06-01 @ 09:25:08
URL: http://pimpxprincess.blogg.se/
Postat av: Veronica - gravid i vecka 33 <3

Svar: Så sant som det är sagt! Tack för att jag fickk använda den :) Det va verkligen fint skrivet, kunde inte sagt (skriviit) det bättre själv :)



Jo precis, ettan va riktigt bra. Men ha inte för höga förhoppningar om tvåan bara, för den har ju fått väldigt dålig kritik. Men sen så är det ju också så att man inte ska lyssna på allt som sägs. alla tycker ju olika! Jag ser iallafall fram emot att se den :)



Jo så är det verkligen. Fast nu mot slutet så har min pojkvän mer eller mindre "vant" sig vid mina humörsvängningar. För det är som du säger, ena stunden kan man storböla och andra så kan man skratta, och sen helt plötsligt så kan andra världskriget bryta ut. I början hade han väldigt svårt att förstå sig på mitt humör och min trötthet, men nu är det bättre. Som tur är, för i början av graviditeten så bråkade vi väldigt ofta, pga mitt humör och ja, min trötthet.



Haninge i stockholm? Du skojar? Vi bor i västerhaninge :D Då måste vi ju ses ju :)

Åh, ja du måste lägga ut bild på magen snart :) Det syndes ganska tidigt på mig med, fick en "bula" ganska så tidigt, fast det va runt vecka 19-20 som man verkligen börja se att jag va gravid.



Kramar

2010-06-01 @ 10:07:31
URL: http://veronicaodquist.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Grymt häftigt att få barn. En fråga: Växer bebisen i rutan på din blogg ju längre tid det går eller?

2010-06-01 @ 11:08:23
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Frida ♥

Skönt det ju :)



Jodå helgen har varit super :D både fest och mys :)

Sjdå? :)



2010-06-01 @ 11:51:24
URL: http://snelponyhest.blogg.se/
Postat av: Linda - 16år och flyttat hemifrån

Nej det är det verkligen inte! :)

Nejnej, eller någon gång i framtiden vill jag ju självklart ha barn, men inte nu på ett tag. Jag planerar nämligen att dra en sväng utomlands och plugga och jobba efter studenten :)

2010-06-01 @ 12:07:05
URL: http://lhedwall.blogg.se/
Postat av: ...ANILE...ELINA...

Vad fint skrivet!

Även om jag inte gått igenom det så förstår jag längtan och rädslan. Har funderat på om jag vågar gå igenom det nån gång för jag har inte speciellt hög smärttröskel.. och som du säger har man ju hört endel historier.



sv: tack så mycket :) Ja släkten kommer senare så det ska bli kul :) Måste bara städa innan dess så jag slipper skämmas :P



Haha vad gulligt! Ja det kan vara svårt för hundarna att förstå att de är mycket större ibland. Min moster hade en greyhound som ville leka med en liten valp men min moster fick stoppa henne för hon va 4 gånger så stor och ca 10 gånger så snabb :P



Ja visst är det billigt! Jag älskar att beställa hem en massa olika saker därifrån och testa. För jag har ju råd att prova rätt mycket när det är så billigt :) Man ställer in på sidan att man vill se priserna i svenska kronor, men sidan är på engelska för att de har bara en sida i england för hela europa för att hålla kostnaderna nera så de kan vara så billiga. Tog nog 3-4 dagar tror jag om jag minns rätt innan jag fick sakerna...

Jag betalade ingen frakt, va fri frakt om man handlade över 10 pund. och det verkar som att de ska ha det snart igen, för de har fri frakt när de kommer upp till olika nivåer i medlemmar i deras grupp på facebook, och läste nu att det bara är 500 st kvar tills fri frakt. Jag har skrivit upp mig på deras nyhetsbrev på deras hemsida så jag får mail när det är fri frakt :) Men gången innan det när jag beställde så betalade jag 3,95 pund i frakt (kvittot är inte i sek). Jag betalade ca 180 kr tror jag... men jag köpte mycket.



Vilken bra koll jag har på vad jag handlar för :P Kanske borde komma ihåg sånt bättre... ska ju trots allt bli ekonom :P



Ja hoppas det :)



ja jag förstår det, lite ledighet är bra, men för länge blir man rastlös.

Men jag tycker inte du ska ta och stressa med jobb. Njut av att vara gravid och ta nåt om det kommer upp nåt, men sen när den lilla är ute kan du ju mer söka det du verkligen vill göra! För det kan ju vara ganska svårt att få jobb som gravid kanske, även om vi inte vill att det ska va det.



Hoppas att du har en bra dag :)

2010-06-01 @ 12:08:43
URL: http://anile.se
Postat av: Tina

Jag har inte gått igenom detta ännu men kommer göra det. Är också gravid och är i v. 23. Än sålänge är jag lugn när jag tänker på förslossningen, kan vara för det är ett tag kvar dit. Hur har din graviditet varit hittills? :)

2010-06-01 @ 15:41:53
URL: http://aniit.blogg.se/

Ditt namn:
VIP?
Din mailadress:

Din bloggadress:

Din kommentar:




Blogg listad på Bloggtoppen.se
Blogg Topplista
bloglovin
Personligt
Vardagsbetraktelser bloggar

Personligt
BloggRegistret.se