Doppler Happytone ♥





Vilken underbar uppfinning, jag fullkomligt älskar den! Med denna makapär kan man höra sin lilles hjärtljud, ni kan ju gissa vad jag och Mario gjort under kvällen. Vi har lyssnat, pratat, skrattat och lyssnat ännu mer. Det är verkligen en underbar känsla, att få höra vårat lilla mirakels hjärtljud för första gången.

Sen kan man ju ha olika uppfattningar om den också, vissa tycker att det kan förvärra en situation (som min mamma). Hon syftar på att om jag en dag inte skulle kunna lokalisera hjärtljuden eller inte hitta dom, att jag då skulle bli helt förtvivlad och tro att någonting hänt. Jag går in med den visionen att denna apparat istället kommer att lugna mig när jag känner oro och att det kommer kännas som en liten extra trygghet i vardagen.

Vad tycker ni, har man gått för långt i utvecklingen?


Be careful...
Postat av: Michelle

Har ingen aning om vem du är men blir så glad över att läsa din blogg, önskar er verkligen all lycka i framtiden! :) Sen är den blogg underbart fin också! Keep on rocking!

Postat av: Nathalie

Nu är det ju otroligt längesen du skrev det här inlägget, men jag vill bara ge min synpunkt :)



Jag jobbar på förlossningen, och när en kvinna kommer in tidigt i sin graviditet så är det ofta nästintill omöjligt att hitta rätt. Och hittar man rätt så finns det där i någon minut, sen flyttar lilla gullungen på sig och det är lika svårt att hitta rätt igen.

Vi har diskuterat såna här apparater på jobbet och alla är rörande överens om att det nog i slutändan skapar mest problem, för det kommer ju inte dröja så jättelänge innan mammor ringer och är rädda för att barnet har dött.



Men så länge man är medveten om att det kan vara svårt att hitta hjärtljuden även för oss i branschen så tycker jag att man får göra precis som man vill :)

2010-09-06 @ 10:34:02
URL: http://imdrivingfastnow.blogg.se/

Ditt namn:
VIP?
Din mailadress:

Din bloggadress:

Din kommentar:




Blogg listad på Bloggtoppen.se
Blogg Topplista
bloglovin
Personligt
Vardagsbetraktelser bloggar

Personligt
BloggRegistret.se