When others in doubt, your strong belief steers.

 
 
Jisses vilken vecka det här har varit, en riktigt riktigt jobbig en! Dizzan blev dålig, jätte dålig. Ett tag trodde jag faktiskt att vi kanske skulle behöva låta henne somna in, men hon är stark min tjej. Hon åkte på nån riktig magsjuka av nå slag som lett till inflammation i tarmarna, så nu äter hon antibiotika och special foder för att tarmarna ska läka. Inte nog med det så började hon löpa galet mycket, stora blodpölar på golvet. Så det fick bli ett ultraljud som visade förändringar och cystor på båda äggstockarna. Cystor som ev. kan vara tumörer. När vetrinären ringde och berättade det ville jag bara sjunka under jorden, jag vet ju att hon är gammal och va osäker ifall en operation ens var att prata om. Sen kunde jag inte sluta fråga mig själv hur ont hon hade över det just nu, skulle hon klara en operation? Vad skulle efterföljderna bli? Ja, jag verkligen kämpade mot tårarna den dagen på jobbet, fy fan vad jobbigt det va! När vi väl fick komma å hämta hem henne igen så hade vet. lugnat mina nerver rejält. Han sa att så länge magen och tarmarna kommer igång som dom ska så bokar vi in en operation så fort som möjligt, hon skulle klara av det utan några problem. Som han sa, hon är elva år, men beter sig fysiskt som mycket yngre och alla värden ligger otroligt bra på en så pass gammal hund. Han trodde även att om vi tar bort hela paketet så kan hon lätt bli över 14. Jag har aldrig riktigt tänkt på hur det skulle vara den dagen hon går bort, har aldrig behövt tänka så eftersom hon alltid varit så frisk. Sen har hon ju alltid varit med, i så många år har hon stått vid min sida, följt med på nästan alla mina galna upptåg. Hon räddade mig från att bli våldtagen och hon har alltid funnits där när jag behövt henne. Hon har gett mig så mycket kärlek och glädje, varit min bäst vän, aldrig svikit mig. Jag kan inte ens tänka mig ett liv utan henne, men nu när det blev så nära, så verkligt så blev jag vettsrkämd. Jag förstår inte hur jag någonsin ska klara av att förlora henne en dag? Men samtidigt vill jag att ni ska veta att jag aldrig skulle låta henne lida, aldrig låta henne vara kvar för min skull om hon mådde dåligt och hade ont. Så egoistisk skulle jag aldrig kunna vara, hon förtjänar bättre. Men jag skulle ljuga om jag inte sa att det kommer vara mitt livs svåraste beslut att fatta den dagen det händer. Just nu är jag bara glad för att hon mår bra igen, magen har redan gått till det bättre och vad det gäller cystorna så är det inget hon har ont av eller som är ett problem just nu. Men som kan bli vid nästa löp, därför är det så viktigt att vi gör en op så fort som möjligt. Så på måndag blir det ett glatt samtal till vet för att säga att magen har gått till det bättre och att vi kan boka in en kommande operation.
 

Be careful...
Postat av: Jenny

Usch,vad hemskt :( Våran äldsta hund fick också operera bort tumörer för ett tag sedan - det var inte kul :/ hoppas hon blir friskt snart :)

Svar: Jätte hemskt, men nu är hon bra igen bara operationen kvar :)
Classy

Postat av: pimpXprincess

Fyfan vad hemskt att behöva oroa sig över såntdär! Vet själv hur dåligt man mår när hunden inte mår bra och speciellt då det faktiskt är något fel. Skönt att det ser ljust ut nu i alla fall och att hon verkar kunna leva några år till!

Svar: Ja det är verkligen hemskt, men nu är magen helt återställd i alla fall och operationen är bokad. Jag hoppas också att mitt lilla hjärta har några år kvar.
Classy

2012-12-03 @ 20:52:45
URL: http://pimpxprincess.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja,det är det :/ Skönt att höra =D

2012-12-07 @ 08:29:57
URL: http://mammatillpatricia.blogg.se

Ditt namn:
VIP?
Din mailadress:

Din bloggadress:

Din kommentar:




Blogg listad på Bloggtoppen.se
Blogg Topplista
bloglovin
Personligt
Vardagsbetraktelser bloggar

Personligt
BloggRegistret.se